سفارش تبلیغ
صبا ویژن

***به اسبفروشان (اشوشان) خوش آمدید***
لینک دوستان
لینک های مفید
حمایت میکنیم
 

پرسشگر تصور می‌کند که اگر نام امام و یا امامان در قرآن می‌آمد، اختلاف از بین می‌رفت، در حالی که این اصل کلیّت ندارد. چه بسا ذکر اسامی پیشوایان دوازده‌گانه، سبب می‌شد که آزمندان حکومت و ریاست به نسل‌کشی بپردازند تا از تولد آن امامان جلوگیری کنند، چنانکه این مسئله درباره حضرت موسی(ع) رخ داد.


روش آموزشی قرآن بیان کلیات و اصول عمومی است، تشریح مصادیق و جزئیات غالباً بر عهده پیامبر گرامی(ص) می‌باشد. رسول‌خدا(ص) نه تنها مأمور به تلاوت قرآن بود، بلکه در تبیین آن نیز مأموریت داشت، چنانکه می‌فرماید:

و أنزلنا إلیک الذکر لتبیّن للنّاس ما نزّل إلیهم و لعلّهم یتفکّرون.(1) و قرآن را بر تو فرستادیم تا آنچه برای مردم نازل شده است، برای آنها بیان کنی و آشکارسازی، شاید آنان بیندیشند.

در آیه یادشده دقت کنید، می‌فرماید: «تبیّن» و نمی‌گوید: «لتقراً» یا «لیتلو» و این نشانه آن است که پیامبر(ص) علاوه بر تلاوت، باید حقایق قرآنی را روشن کند.

بنابراین انتظار اینکه مصادیق و جزئیات در قرآن بیاید، همانند این است که انتظار داشته باشم همه جزئیات در قانون اساسی کشور ذکر شود. اینک برخی از روش‌های قرآنی را در مقام معرفی افراد بیان می‌کنیم:

1. معرفی به نام
گاهی شرایط ایجاب می‌کند که فردی را به نام معرفی کنند، چنانکه می‌فرماید: و مبشّراً برسولٍ یأتی من بعدی اسمه احمد(2)، (عیسی می‌گوید): من به شما مژده پیامبری را می‌دهم که پس از من می‌آید و نامش احمد است.

در این آیه حضرت مسیح، پیامبر پس از خویش را به نام معرفی می‌کند و قرآن نیز آن را از حضرتش نقل می‌نماید.

2. معرفی با عدد
و گاهی شرایط ایجاد می‌کند که افرادی را با عدد معرفی کند، چنانکه می‌فرماید: و لقد أخذ الله میثاق بنی‌اسرائیل و بعثنا منهم اثنی عشر نقیباً ... .(3) و خدا از فرزندان اسرائیل پیمان گرفت و از آنان دوازده سرگروه برانگیختم.

3. معرفی با صفت
بعضی اوقات شرایط ایجاب می‌کند که فرد مورد نظر را با اوصاف معرفی کند، چنانکه پیامبر خاتم را در تورات و انجیل، با صفاتی معرفی کرده است.

الذین یتّبعون الرسول النّبیّ الأمّیّ الذی یجدونه مکتوباً عندهم فی التوراة و الإنجیل یأمرهم بالمعروف و ینهاهم عن المنکر و یحلّ لهم الطیّبات و یحرّم علیهم الخبائث و یضع عنهم إصرهم و الأغلال التی کانت علیهم... .(4)

کسانی که از رسول و نبی درس ناخوانده‌ای پیروی می‌کنند که نام و خصوصیات او را در تورات و انجیل نوشته می‌یابند، که آنان را به نیکی دعوت کرده و از بدی‌ها بازشان می‌دارد، پاکی‌ها را برای آنان حلال کرده و ناپاکی‌ها را تحریم می‌نماید و آنان را امر به معروف و نهی از منکر می‌کند و بارهای گران و زنجیرهایی که بر آنان بود، از ایشان برمی‌دارد...

با توجه به این روش، انتظار اینکه اسامی دوازده‌ امام با ذکر نام و اسامی پدر و مادر در قرآن بیاید، یک انتظار بی‌جا است؛ زیرا گاهی مصلحت در معرفی به نام است و گاهی معرفی به عدد و احیاناً معرفی با وصف.

مسائل زیادی وجود دارد که قرن‌ها مایة جنگ و جدل و خونریزی در میان مسلمانان شده است، ولی قرآن درباره آنها به طور صریح و قاطع که ریشه‌کن کننده نزاع باشد سخن نگفته است، مانند:

ـ صفات خدا عین ذات اوست یا زائد بر ذات؟
ـ حقیقت صفات خبری مانند استواری بر عرش چیست؟
ـ کلام خدا قدیم یا حادث است؟
ـ خلقت بر اساس جبر استوار است یا اختیار؟

این مسائل و امثال آنها هر چند از قرآن قابل استفاده است، ولی آن چنان شفاف و قاطع که نزاع را یک سره از میان بردارد، در قرآن وارد نشده است و حکمت آن در این است که قرآن مردم را به تفکّر و دقت در مفاد آیات دعوت می‌کند، بیان قاطع همه مسائل، به گونه‌ای که همه مردم را راضی سازد، بر خلاف این اصل است.

معرفی به نام، برطرف کننده اختلاف نیست
پرسشگر تصور می‌کند که اگر نام امام و یا امامان در قرآن می‌آمد، اختلاف از بین می‌رفت، در حالی که این اصل کلیّت ندارد؛ زیرا در موردی تصریح به نام شده ولی اختلاف نیز حاکم گشته است.

بنی‌اسرائیل، از پیامبر خود خواستند فرمان‌روایی برای آنان از جانب خدا تعیین کند تا تحت امر او به جهاد بپردازند و زمین‌های غصب‌شده خود را باز ستانند و اسیران خود را آزاد سازند. آنجا که گفتند:

إذ قالوا لنبیّ لهم ابعث لنا ملکاً نقاتل فی سبیل‌الله.(5) آنان به یکی از پیامبران خود گفتند: برای ما فرمان‌روایی معین کن تا به جنگ در راه خدا بپردازیم...

پیامبر آنان به امر الهی فرمان‌روا را به نام معرفی کرده، گفت: إنّ الله قد بعث لکم طالوت ملکاً...(6) به راستی که خدا طالوت را به فرمان‌روایی شما برگزیده است.

با وجودی که نام فرمان‌روا به صراحت گفته شد، آنان زیر بار نرفتند و به اشکال تراشی پرداختند و گفتند:

أنّی یکون له الملک علینا و نحن أحقّ بالملک منه و لم یؤت سعةً من المال...(7) از کجا می‌تواند فرمان‌روای ما باشد، حال آنکه ما به فرمان‌روایی از او شایسته‌تریم، و او توانمندی مالی ندارد؟...

این امر، دلالت بر آن دارد که ذکر نام برای رفع اختلاف کافی نیست، بلکه باید شرایط جامعه، آماده پذیرایی باشد. چه بسا ذکر اسامی پیشوایان دوازده‌گانه، سبب می‌شد که آزمندان حکومت و ریاست به نسل‌کشی بپردازند تا از تولد آن امامان جلوگیری کنند، چنانکه این مسئله درباره حضرت موسی(ع) رخ داد و به قول معروف:

صد هزاران طفل سر ببریده شد / تا کلیم‌الله موسی زنده شد

درباره حضرت مهدی(عج) هم که اشاره‌ای به نسب و خاندان ایشان شد، حساسیت‌های فراوانی پدید آمد و خانه حضرت عسکری(ع) مدت‌ها تحت‌نظر و مراقبت بود تا فرزندی از او به دنیا نیاید و در صورت تولد، هر چه زودتر به حیات او خاتمه دهند.

در پایان یادآور می‌شویم: همان‌طوری که گفته شد، قرآن بسان قانون اساسی می‌باشد و انتظار اینکه همه چیز در آن آورده شود، کاملاً بی‌مورد است. نماز و روزه و زکات نیز که از عالی‌ترین فرائض اسلام است به طور کلی در قرآن وارد شده و تمام جزئیات آنها از سنّت پیامبر(ص) گرفته شده است.


 


[ پنج شنبه 86/7/26 ] [ 11:14 صبح ] [ اسبفروشان ] [ نظرات () ]

ازدواج های پیامبر

چند همسری در میان قبایل و عشایر و حتی روستائیان در گذشته امری شایع و مرسوم بوده و حد مرزی نداشته است و در واقع اسلام مردان هوسران را به چهار زن محدود می کند نه اینکه امر کند چهار زن بگیرند و این گونه ازدواج ها معمولا با انگیزه های سیاسی اقتصادی و فرهنگ اجتماعی آن زمان صورت می گرفت . مردم از بزرگان خود انتظار داشتند به دلیل ثروت و تمکن مالی ، تعدادی از زنان بی سرپرست را تحت پوشش خود قرار دهند و زنان نیز به دنبال یافتن پناهگاهی امن و آرام بودند و در آن دوران ناامن ، امنیت فقط در کنار مردان بود و در بخش های فرو دست جامعه تعدد زوجات اولاد را به همراه داشت که راهی برای ازدیاد آسان ثروت و قدرت محسوب می شد ، تا بتواند زمین بیشتری را زیر کشت ببرند و برداشت کنند ، زیرا همه کارها با نیروی بدنی صورت می گرفت . از نظر سیاسی در بسیاری مقاطع تاریخ این گونه ازدواج هامعمولا تضمین کننده ثبات سیاسی بوده و حمایت قبایل و گروها از حکومت می شد و آنان را از تمردوسرکشی باز می داشت بنابر این به نسبت گستردگی جغرافیایی سیاسی ، تعداد زنان حاکم نیز اضافه می شد تا همه ملل تابعه احساس خودی کنند و یکی از راهای تضمین کننده وحدت و ثبات در قلمرو سیاسی همین ازدواج ها بوده است . اکثر ازدواج های پیامبر اکرم نیز با انگیزه های معنوی و سیاسی و اقتصادی صورت گرفت و توجه به این حقیقت که پیامبر در سن 25 سالگی در اوج جوانی و نشاط با بیوه زن 40 ساله ای که  15 سال از او بزرگتربود ، به مدت 25 سال زندگی مشترک خود را بدون اختیار کردن همسر دیگری تا 50 سالگی ادامه داد ، حائز اهمیت است . معمولا برای رسیدگی به پرونده افراد به دوران جوانی انها باید مراجعه کرد و جوانی پیامبرا ینگونه گذشت . گفته اند کردان با زنان زیبا و جوان ارضا می شوند نه زنان پیری که جوانی و زیبایی خود را در خانه همسران قبلی خود  ازدست داده اند برخی با توجه به مجاورت مسلمانان با مسیحیان و بحث های میان انان دلیل ازدواج های پیامبر را نوعی مبارزه با رهبانیت مسیحی تلقی کرده اند ، بعضی قثط ثروت خدیجه را به رخ می کشند اما واضح است که شرافت خانوادگی پیامبر آنقدر بود مه اگر از دختر هر ثروتمندی خواستگاری می کرد جواب رد نمی شنید و با وفات خدیجه نیز سوده زن دوم او نه ثروت داشت و نه جمال ، پس این سیرت خدیجه بود که پیامبر را جذب کرد نه ثروت او . مثلا وقتی میمونه وصیت می کند در محل زفافش با رسول خدا دفن شود عمق اعتقادی بودن این ازوداج ها را می رساند و اگر با انگیزه های شهوانی بود بایستی پیامبر از دیکر زنان خود نیز بچه می داشت ولی می بینیم به استثنای ماریه که ابراهیم از اوست و در 16 ماهگی بعد از واقعه تبوک ار دنیا رفت فقط از خدیجه بچه دارد چون اکثر همسران ایشان زنان کهنسالی بودند که حتی توان بارداری نداشتند تا چه رسد به شوهرداری پس نتیجه می گیریم رسول خدا تا آنجا که در توانش بود توازن و تعادل را بین افراد زیر مجموعه خود بر قرار می کرد تا ارتباط و علاقه مسلمانان را با خود بیشتر و محکمتر سازد تا مانند بنایی محکم پشتیبان همدیگر باشند شاید به همین دلیل با افراد تاثیر گذار بر امور اجتماعی پیوند های خوشاوندی برقرار کرد که غیر از پذیرش امام علی به دامادی خود ، دو دخترش را نیز به عثمان داد خود نیز با دختران ابوبکر(عایشه) – عمر ( حفصه) و ابوسفیان (ام حبیبه) ازدواج نمود که پیوند با دختر ابوسفیان در فتح مکه بدون خون ریزی مکه و جلب مشرکان تاثیر زیادی داشت و وقتی که عمر به رسول خدا شکایت کرد که کسی با دخترش به علت نداشتن حسن و جمال ازدواج نمی کند ایشان از روی بزرگواری با حفصه ازدواج نمود


[ سه شنبه 86/6/13 ] [ 5:41 عصر ] [ اسبفروشان ] [ نظرات () ]


¿منجی موعود
 
دین منجی موعود هدف ظهور
یهود نپذیرفتن نبوت عیسی (ع) وپیامبر اسلام حضرت محمد(ص) و انتظار پیامبری با لقب «مسیح» که هنوز متولد نشده است ولی خواهد آمد. به هنگام نبرد پایانی بشر بر روی زمین که به جنگ آرماگدون معروف خواهد شد (جنگی توهمی که ساخته ذهن بیمار صهیونیستهاست) در سرزمین فلسطین عیسی (ع) ظهور می کند تا نجات گر فقط یهودیان باشد و ما بقی مردم نابود خواهند شد !!!و از آن پس حکومت زمین برای یهودیان و موعود خیالیشان خواهد بود. 
مسیحیت پیامبری با نام عیسی ناصری (ع) که دو هزار سال قبل متولد شد و رسالت خود را انجام داد. ولی سرانجام دستگیر شد به صلیب کشیده شد و کشته شد ولی دوباره زنده شد و به آسمان ها رفت تا دوباره باز گردد.(فاصله منتظر با منجی: از زمین تا آسمان) هنگامی که نبرد پایانی خیر و شر در می گیرد برای پیروزی و نجات مسیحیان می آید . در این نبرد که همان نبرد آرماگدون است و در فلسطین رخ خواهد داد . یهودیان و غیر مسیحیان نابود خواهند شد. 
اسلام

امام معصوم و نهمین فرزند از نسل امام حسین (ع) همنام و هم کنیه با پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) ملقب به مهدی(عج) که در سال ۲۵۵ ه.ق در شهر سامرا متولد شد. هنوز زنده است و در زمان موعود ظهور خواهد کرد. 

 

امام مهدی (عج) جهان را از عدل و داد پر می کند مسلمانان به او ایمان آورده سپس مسیح(ع) از آسمان می آید و به یاران امام (عج) می پیوندد. برای پیروان سایرادیان دلیل قاطع می آورد و مسیحیان و یهودیان جویای حقیقت به او ایمان می آورند. مهدی(عج) جهانیان را از شر ستمگران نجات بخشیده و تمام زمین را آباد می سازد.


[ جمعه 86/6/2 ] [ 10:49 صبح ] [ اسبفروشان ] [ نظرات () ]

حکایت بانک زمان

   تصور کنید حساب بانکی دارید که در آن هر روز صبح 86400 تومان به حساب شما واریز می گردد و شما فقط تا آخر شب فرصت دارید تا همه پول‌ها را خرج کنید . چون آخر وقت ، حساب شما خودبه خود خالی می شود.

در این صورت شما چه خواهید کرد؟

البته سعی می کنید تا آخرین ریال را خرج کنید!

هریک از ما یک چنین حساب بانکی داریم ؛             

 حساب بانکی زمان ! هر روز صبح در بانک زمان شما 86400 ثانیه واریز و تا پایان شب به پایان می رسد. هیچ برگشتی در کار نیست و هیچ مقداری از این زمان به فردا اضافه نمی شود.

ارزش یک سال را دانش آموزی که مردود شده ، می داند.

ارزش یک ماه‌را مادری که فرزندش‌نارس بدنیا آمده می داند.

ارزش یک هفته را‌سردبیر یک هفته نامه می داند.

ارزش یک ساعت را فردی که چشم به راه دیدار یک عزیز است  می داند.

ارزش یک دقیقه را شخصی که از قطار جا مانده  می داند.

ارزش یک ثانیه را آن که از تصادفی مرگبار جان به در برده ، می داند.

 باور کنید :

 هرلحظه گنج بزرگی است ! گنجتان را آسان از دست ندهید !

به یاد داشته باشید :

زمان به خاطر هیچ کس منتظر نمی ماند !

فراموش نکنید : دیروز به تاریخ پیوست. فردا معما است. و امروز هدیه است !


[ جمعه 86/5/26 ] [ 1:37 عصر ] [ اسبفروشان ] [ نظرات () ]
 

چرا قرآن به زبان عربی است؟

خداوند می فرماید اگر قرآن به زبان عربی نبود ، عرب هر گز ایمان نمی آورد یعنی به زبان ساده تر ،اعراب از نظر فرهنگی در پایین ترین سطح بودند و توانایی حل مسائل چنین قومی می توانست کار آمدی قرآن را نشان دهد و برای بشر مفید باشد و در جایی دیگر خداوند می فرماید : ما هیچ رسولی را در میان قومی نفرستادیم مگر به زبان آن قوم ، تا بر آنها معارف و احکام را بیان کند یعنی این که به اقتضای طبیعت ، هدایت و تربیت آن انسان ها بود و شگفت انگیز نیست

چرا به زبان نگاه کنیم باید به محتوا ومخاطبان و جهان شمولی و اینکه همه بشر را مورد خطاب قرار می دهد . توجه نمود که نه تنها مردم عصر خود با آیندگان حرف ها دارد .  قرآن مسائل آن عصر عربستان را حل نمود و به جهان خارج از خود بیشتر خدمت کرد تا اعرا ب هر چند در فرهنگی خاص و محدود ظهور کرد ولی با ابزارهای متفاوت و استفاده ار تمامی ظرفیت های کلامی ، باورهای فرهنگی و علایق دنیوی تشبیهات و استعارات و کنایه ها ، خود را از حصار تنگ آن فرهنگ رهایی بخشید و در کنار حل مشکلات آن جامعه ، راهکارهایی مناسب و عملی برای حل مشکلات بشر برای رسیدن به سعادت و کمال در همه زمانها و مکان ها ارایه نمود . ابلاغ قرآن به مردم به تدریج صورت گرفت زیرا مردم تحمل  و ظرفیت قبول آن را به یکباره نداشتند ، مثل تحریم شراب و بایستی به صورت یک روال منطقی ارائه می گشت تا در تقویت بنیه ایمان نو مسلمانان و تقویت پایه های دین موثر باشد و این روش برای فهم اعراب هم کار ساز تر بود و در تحولات عصر بعثت حضور عینی تری می یافتند و مشرکان را نیز همواره در حالتی از وحشت و نگرانی نگه می داشت چون تجربه ابو لهب برایشان نگران کننده بود که نکند برای دیگران نیز چنین سوره ای نازل شود و ماندگاری و تداوم کارها ی تدریجی نسبت به انقلابی بیشتر شود .  تاریخ نویسان در خصوص جمع آوری  و تحریر قرآن آورده اند که از زمان پیامبر (ص) کاتبان وحی و حافظان قرآن وجود داشته اند .اعراب با عادت ، حفظ اشعار و اطلاعات مر بوظ به انساب و قبایل ، نیروی جافظه قوی و خوبی داشتند و قرآن را که قانون آنها شده بود با علاقمندی به حافظه می سپردند . با رحلت پیامبر و بروز جنگهای رده و شهادت جمع کثیری ازحافظان قرآن در نبرد یمامه ، خلیفه بر آن شد که زیدبن ثابت را مامور جمع آوری قرآن نماید ، آن نسخه زید نزد حفصه دختر عمر و همسر پیامبر بود تا زمان عثمان که حذیفه بن یمان در اثنای جنگ ارمنستان متوجه شد که هر کدام از مردم به طریقی خاص قرآن را تلاوت می کنند و موضوع را به عثمان گزارش داد و او هم برای جلوگیری از اختلاف بین مسلمین ، نسخه موجود نزد حفصه را گرفت و مجددا  زیدبن ثابت  مامور شد تا با 300 تن از قریش به نسخه برداری کامل از قرآن ، به طور یکسان بپردازند و به همه شهرها ارسا ل شد و بقیه نسخه ها را سوزاندند و این عمل لکه ای شد بر دامن خلیفه سوم که مسلمانان هر گزاو را نبخشیدند

 


[ شنبه 86/5/6 ] [ 11:26 صبح ] [ اسبفروشان ] [ نظرات () ]

دستوری برای نمازهای قضای گذشته که فراموش شده

امیر المومنین علی(ع) فرمود:

از رسول خدا (ص) شنیدم که هر کس نماز را از روی جهالت ترک کند و نداند که چقدر باید قضا نمایید شب دوشنبه پنجاه رکعت نماز بخواند (دو رکعتی)و روز دوشنبه را روزه گرفته وظهر دوشنبه را پنجاه رکعت (25 رکعتی) با حمد و سوره بخواند و بعد از فراغت 100 مرتبه استغفار کند بطوریکه خداوند این عمل را مطابق با100 سال نماز قضا شده او پس اگر بداند چقدر قضا دارد باید همه آن را بجا آورد.

                                                                                               معراج المومن

 


[ سه شنبه 86/5/2 ] [ 6:33 عصر ] [ اسبفروشان ] [ نظرات () ]
در همه جا معروف است و در کتابهای مربوط به امام زمان (عج) نوشته شده که هنگام ظهور آن حضرت، 313 نفر یاران مخصوص ایشان به او می پیوندند و همچون کوه در برابر حوادث ایستادگی کرده و همراه امام (عج) هستند. اصل حدیث متواتر است و نباید شکّی در صدور حدیث مذکور از جانب معصومین علیهم السلام نمود.

و امّا چند نکته :

1- آنان در «ذی طوبی» به امام زمان (عج) می پیوندند. (1)

2- آنان از اطراف جهان و دورترین نقاط جمع شده و به امام قائم (عج) پیوسته اند. در این باره امام باقر (ع) فرموده است : «خداوند برای حضرت قائم (عج) – از دورترین شهرها، به تعداد جنگاوران جنگ بدر، 313 مرد را جمع می کند» (2)

3- هنگام ظهور، نخستین کسانی که پس از جبرئیل امین با امام قائم (عج) بیعت می کنند، همین 313 نفرند، چنانکه این مطلب را امام باقر (ع) در ضمن حدیثی فرمودند. (3)

4- این افراد در روایات شبیه به 313 نفر مسلمانان شجاع و سلحشوری شده اند که در جنگ بدر، نخستین شکست بزرگ را بر کفّار و دشمنان اسلام وارد آورند. به علاوه، اینان پرچمداران روی زمین، و حاکمان خدا بر مردم در سراسر زمین می باشد. (4)

طبق فرموده ی «سیّدشمس الدین محمّد»، 300 نفر آنها در حال حاضر در جزیره ی خضراء به سر می برند و فقط 13 نفر مانده است که تعداد یاران حضرت ولی عصر (عج) کامل شود.  (5)

در کتاب «المحَجَّة...» در ضمن روایتی از امام صادق علیه السلام نام تمام سیصد و سیزده نفر و قبیله و شهر آنان ذکر شده است .


[ جمعه 86/4/29 ] [ 10:0 صبح ] [ اسبفروشان ] [ نظرات () ]

                                             

                                                                                                                                                                   

خصوصیات پیامبراسلام قبل ازبعثت  

 

خصوصیات وعلائمی که پیامبراکرم (ص) در دوران کودکی و نوجوانی و قبل از بعثت داشت خود  مبین برگزیدن آنحضرت به رسالت ازسوی حقتعالی بود. خوشبختانه تمام سوابق وحرکات وسکنات ایشان قبل از رسالت برعکس سایر پیامبران جهان کاملا مشخص ومبرهن است .

درآن تاریخ شهرمکه ، علاوه برمرکز تجارت وبازرگانی ، شهربدکاران و بت پرستان نیزبوده است و پیامبربزرگواراسلام درچنین محیطی چشم برجهان گشود.

اینک به برخی ازخصوصیات وعلائمی که بنظر قابل تامل است و نویدابلاغ پیام رسالت را درپی داشت بشرح زیراشاره می گردد.  :

1.       ازخصوصیات مهم ایشان بعقیده ( نگارنده) برخلاف علوم روانشناسی امروزی عدم تاثیرپذیری آن حضرت ازمحیط رشد ونمو خویش ( سراسرفسق وفجور ) شهرمکه بود .

2.       یکی دیگرازخصوصیات قبل رسالت پیامبراعظم امی بودنش است  که در قرآن نیزبا صراحت بدان اشارت رفته است .

3.      با آنکه شهر مکه شهر بت پرستان بود ولی حضرت محمد (ص) ازاول کودکی تا آخرعمرش هرگز بت نپرستید وبربت ها سجده نکرد .

4.      ازآنجائیکه شهرمکه یکی ازقطبها ی تجاری و مرکزخرید وفروش برده ها وکنیزکان ودرنتیجه مرکز عیش ونوش و مجالس لهوولعب وشراب و رقاصیها ... بود ولی پیامبر اسلام در دوران جوانی وقبل ازمبعوث شدن به هیچکدام ازآنها آلوده نشد .

5.      همانگونه که میدانیم قبل ازرسالت آن بزرگوار ، به صداقت وعقل و فطانت معروف گردیده بود وبدین سبب به " محمد امین " نامی و مشهور شده بود . 

6.      مسئله دیگراحساس تاییدات الهی است  که پیامبر پس از مبعوث شدن  وقتی از دوران کودکی خودش سخن میگوید به این موضوع هم  اشاره نموده است . در این رابطه فرموده است "  ... گاهی هم احساس می کردم که گویی یک نیروی غیبی مرا تایید می کند" . بطوریکه امیرالمومنین (ع) نیز در نهج البلاغه  میفرماید :

"ولقد قرن الله به من لدن انکان فطیما اعظم ملک من ملائکته یسلک به طریق المکارم ومحاسن اخلاق العالم"

وهمانا خداوند از آغاز کودکی حضرت ، بزرگترین فرشته از فرشتگان خود را مامور وی ساخته بود که اورا به راه مکارم ومحاسن اخلاق عالم می برد .

شاید این موضوع  نیز خود دال بر تایید  نظر اینجانب در بند( ا)  این نوشتار می باشد.

 


[ پنج شنبه 86/4/7 ] [ 8:18 عصر ] [ اسبفروشان ] [ نظرات () ]

کلاسهای آمادگی برای آقایان
 

موضوع دوره: رسیدن به سطح هوشی یک خانم (کامل شدن)

هدفهای آموزشی: کلاسهای آمادگی دایم برای مردان تا عضوی از بدنشان به نام مغز را فعال کنند، عضوی که آنان منکر وجود آن هستند.
 
برنامه: 4 واحد اجباری

واحد 1 : کلاسهای اجباری
1. بیاموزیم چگونه بدون مادرمان زندگی کنیم.(2000 ساعت)
2. زن من مادر من نیست.( 350 ساعت)
3. تمام درآمدم را به زنم می دهم.(550 ساعت)
4. می فهمم که فوتبال ورزش نیست و رونالدو یک ابله است.(500 ساعت)
5. زن من پرستار من نیست.
6. زن من کلفَت من نیست.
 
واحد 2 : زندگی مشترک
1. بچه دار شدن بدون احساس حسادت.(50 ساعت)
2. من دیگر به دوره های دوستانه ی زنم دوره ی احمقها نمی گویم.( 500 ساعت)
3. ترک اعتیاد به بازی کردن با کنترل از راه دور تلویزیون.( 550 ساعت)
4. من دیگر سر پا ادرار نمی کنم. من پیشرفت کردم و تکبر را کنار گذاشتم....( تمرین عملی همراه با نوار وی دیو 100 ساعت)
5. من دیگر دوش استخر را با دوش حمام اشتباه نمی گیرم.
6. چگونگی انتقال لباسهای کثیف به سبدشان بدون پخش و پلا کردن آنها.
( 500 ساعت)
7. چگونگی بهبود یافتن از سرماخوردگی بدون از دست دادن امید به زندگی.
( 200 ساعت)
8. چگونگی به تنهایی لباس پوشیدن،به تنهایی لباس انتخاب کردن و دانستن محل کمد لباسها.
 
واحد 3 : تفریح و سرگرمی
1. اتو کشی در دو مرحله:
الف) یک پیراهن در کمتر از 2 ساعت
ب ) تکرار با دیگر لباسها ( تمرین عملی)
2. تمیز کردن خانه... فعالیتی مطلوب و دلپذیر.
3. فراموش نکردن بیرون بردن زباله ها.
4. به خاطر سپردن معنای جاروبرقی: وسیله ای برای تمیز کردن خانه که گرد و خاک و آشغالها را جمع می کند.( برای استفاده ی بهتر به بخش 1 واحد 4 توجه کنید.)
5. چگونگی استفاده از دستمال گردگیری.
6. جمع کردن خرابکار یها بعد از انجام تعمیرات در خانه.
7. بیاموزیم معادل زنانه ی + نشستن جلوی تلویزیون ; ، + ایستادن کنار اجاق گاز; نیست.

واحد 4 : کلاس آشپزی
سطح 1 (مقدماتی): وسایل خانه:
ON : روشن کردن دستگاه
OFF: خاموش کردن دستگاه

سطح 2 ( پیشرفته): درست کردن اولین سوپ آماده بدون سوزاندن آن.
( تمرین عملی: قبل از اضافه کردن مواد، آب را بجوشانید.)

سطح 3 ( تخصصی): درست کردن چای بدون فراموش کردن آب و چای، و دم کردن آن داخل قوری و نه کتری.

سطح 4 ( عالی): تعارف کردن چای بدون این که نصف آن در نلبکی بریزد.

مهلت ثبت نام: هر چی زودتر بهتر


[ سه شنبه 86/3/22 ] [ 10:44 صبح ] [ اسبفروشان ] [ نظرات () ]
سفیانی کیست ؟ 

یکی از علائم ظهور امام زمان عج که وقوعش حتمی و قطعی شمرده شده است،‌ خروج سفیانی است.
اخبار و روایاتی که بر وجود و خصوصیات او دلالت دارند، بدین ترتیب می باشند:

حتمی بودن خروج او: امام صادق ع فرموده اند: پیش از قیام قائم (ع) پنج علامت حتمی می باشد: یمانی، سفیانی، صیحه آسمانی، ‌قتل نفس زکیه، و فرو رفتن سرزمین بیدا.

نام و نسب او: امیر المومنین ع می فرمایند: فرزند خورنده جگرها، از وادی یابس خارج می شود... اسمش عثمان و پدرش عنسبه بن ابی سفیان است.

خصوصیات فردی او: امام باقر ع در این رابطه می فرمایند: سفیانی، سرخ رویی سپید پوست و زاغ چشم است، هرگز خدا را پرستش نکرده و هرگز مکه و مدینه را ندیده است...

عقیده او: از برخی روایات استفاده می شود که وی مسیحی و یا از ساخته های مسیحیت است. مانند روایتی که شیخ طوسی نقل کرده است که: سفیانی از شهرهای روم روی می آورد برای انتقام و در گردنش صلیب است...
البته این روایت که از معصوم نقل نشده نمی تواند مورد اعتماد باشد.
و از برخی روایات چنین استفاده می شود که وی مسلمان منحرفی است که کینه حضرت علی ع را به دل دارد. چنانکه امام صادق ع می فرماید: گویا سفیانی را می بینم که در میدان کوفه شما جایگاه خود را گسترده، و منادی او فریاد می زند، هر کس سر شیعه علی بن ابی طالب را بیاورد، هزار درهم مزد خواهد گرفت. همسایه بر همسایه می جهد و گردنش را می زند و هزار درهم را می گیرد. آگاه باشید که در آن روز حکومت شما فقط به دست زنازادگان خواهد بود.(کتاب الغیبه،‌شیخ طوسی، ص273)

زمان خروج او: امام صادق ع می فرماید: امر سفیانی از مسائل حتمی است، و خروجش در ماه رجب می باشد. (غیبت نعمانی، باب 18، ص426)

مکان خروج او: امیر المومنین ع می فرماید: سپس پسر جگر خوار (هند، همسر ابوسفیان) از وادی یابس خروج کند، تا به منبر دمشق نشیند.( همان ماخذ، باب 18، ص 434)

و امام هادی ع در ضمن حدیثی چنین فرموده اند: خراسانی و سفیانی خروج خواهند کرد، این از مشرق و آن دیگری از مغرب.(بحار الانوار، علامه مجلسی، ج52، ص232)

مدت حکومتش: امام صادق ع فرمود: سفیانی از علائم حتمی است، خروج او در ماه رجب خواهد بود، و از آغاز خروجش تا پایان آن جمعا 15 ماه است که 6 ماه آن جنگ و پیکار می کند، و چون شهرهای پنجگانه (دمشق، حمص، فلسطین، اردن، حلب) را تصرف کرد، 9 ماه فرمانروایی می کند، و یک روز هم بر آن افزوده نمی شود.(غیبت نعمانی، باب 18، ص426)

محل مرگ او:‌حضرت امیر المومنین ع در ذیل آیه شریفه و لو تری اذ فزعوا فلا فوت می فرمایند: کمی پیش از قیام قائم ما مهدی ع، سفیانی خروج می کند، پس به اندازه دوران حاملگی یک زن که 9 ماه باشد حکومت می کند، لشکریان او به مدینه وارد می شوند، تا اینکه به ((بیدا)) می رسند، خداوند آنها را در زمین فرو می برد.(تاریخ غیبت کبری، سید محمد صدر، ص648)

به فرض صحت روایت مذکور و مانند آن، تمامی اخباری که از فرو رفتن لشکری در صحرای بیدا خبر می دهند، و مورد قبول شیعه و سنی است، همگی مربوط به سفیانی و برنامه ها و کارهای او می شود.
این بود مهمترین خصوصیاتی که در کتب حدیث، پیرامون سفیانی ذکر شده است.
در آخر، ذکر این نکته شایسته است که در پاره ای از روایات استفاده می شود که امکان دارد سفیانی منحصر به یک فرد نبوده، بلکه اشاره به صفات و برنامه های مشخصی باشد، که در طول تاریخ افراد زیادی مظهر آن بوده اند.
از جمله، در روایتی از امام زین العابدین ع نقل شده، خروج سفیانی از مسائل حتمی و مسلم است، و در برابر هر قیام کننده ای یک سفیانی وجود دارد.(بحار الانوار، علامه مجلسی، ج52، ص182)

منبع: سایت رهپویان وصال


[ جمعه 86/3/18 ] [ 1:30 عصر ] [ اسبفروشان ] [ نظرات () ]

Weblog Theme By :: Nima Eskandari :: Www.javanskin.ir  ::  Khamenei.ir

درباره وبلاگ

پیغام مدیر : ورود شما را به این وبلاگ خوش آمد عرض می کنم . امیدوارم مطالب این وبلاگ مورد استفاده ی شما قرار گیرد . نقطه نظرات خود را برای بهبود وبلاگ مطرح نمایید . متشکرم السلام علیک یااباعبدالله الحسین و علی الارواح التی حلت بفنائک علیک منی سلام الله ابدا مابقیت و بقی اللیل و النهارو لا جعله الله آخر العهد منی لزیارتکم السلام علی الحسین و علی علی ابن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین و رحمه الله و برکاته .... .
لینک های مفیـــد
امکانات وب


بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 353519